KRK - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van PietenArdaopreis - WaarBenJij.nu KRK - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van PietenArdaopreis - WaarBenJij.nu

KRK

Door: Arda

28 Mei 2014 | Kroatië, Dubrovnik

21 mei, vandaag hebben we een rustdag met om 16.30 uur de reisbespreking voor de 22ste mei.
22 mei, we zijn vandaag aangekomen op de camping in Zanton, het is een vijfsterren camping. We krijgen een fijn groot plaatsje met gelukkig schaduw van een flinke boom, want wat is het warm zeg. Het is hier ongeveer 28 – 30 graden. We hebben er een rit van 325 km op zitten, deze keer hebben we de keuze gemaakt om via de autobaanroute op de A1 te maken en nu eens niet langs de kust. En niet langs de vele eilanden, want van klein naar groot zijn er volgens de gids 1164 eilanden waarvan er 65 zijn bewoond, dus als je nog ergens een gevulde oude sok heb liggen dan kan je hier voor 2 miljoen Kuna een leuk eiland kopen. Tegen 19.00 uur gaan we met Hannie en Ton uit eten en daarna bij hun caravan nog even een borreltje drinken.
23 mei, vanmiddag een paar partijtjes jeu de boulen gespeeld en een beetje lekker gelezen en veder niet zoveel gedaan. Vanavond hebben we een gezamenlijke maaltijd met folklore muziek. Het werd weer een super gezellige avond. Ja, er wordt heerlijk vaak uit eten gegaan, maar zoveel kilo’s komen we niet aan hoor Tineke, je vader hoeft echt geen nieuwe kleding, want er moet veel worden gelopen om ergens te komen, want de camping is zo groot als een klein dorp. Met elfhonderd vakantie eenheden. Morgen 24/5 hebben we nog een fijne vrije dag en een zondag gaan we weer rijden naar de volgende camping.
25 mei, reisdag naar Krk, een van de mooiste eilanden, ze noemen het ‘t gouden eiland. We hebben een fijne reisdag gehad. Het was weer een rit langs de kust zo!! Mooi!! Daarna over de hele lange brug naar het eiland Krk. En hup daar zijn we dan op Krk met een strak blauwe hemel en 27 graden helemaal super!! De camping is ook weer oké, de caravans staan op kleine kiezels en niet op gras. Als we allemaal weer staan en de tafels en stoelen zijn uitgepakt dan is het pilsjes tijd, want er zit altijd wel een vijf in de klok. Dat zinnetje van Piet is snel door de andere stellen overgenomen. Om 19.00 uur hebben we een gezamenlijke maaltijd, met live muziek, lekker meezingen en ook nog maar even een dansje gemaakt, het was super gezellig!! Om 23.00 uur moe maar voldaan naar bed. Want morgen hebben we een excursie, deze keer per boot.
26 mei, om 10.30 uur gaan we van de camping met de bus naar de boot, waar we deze dag op gaan vertoeven. We varen naar onze plaats waar we een vispicknick krijgen, we varen langs hele mooie punten en er worden door ons allen veel foto’s gemaakt van alles wat zo mooi en immens groots is om te zien. Al kunnen we jullie met de foto’s nooit dat laten zien zoals wij dit ervaren. We komen aan op een heel klein eilandje en via het enge wiebelige loopplankje gaan we van boord, over een rotsachtig pad lopen we naar de plek in het bos waar de picknicktafels al klaar staan. In de tijd dat de maaltijd wordt klaargemaakt gingen enkelen zwemmen, wandelen of snorkelen. Na het eten gingen we weer in de boot, over het wiebelige loopplankje voor een volgende stop in een mooie baai voor een drankje of een ijsje. Het is inmiddels 16.00 uur, als we richting ons eiland Krk gaan. We varen langs mooie rotspartijen. Om half zes staan we weer aan de wal, weer over dat wiebelige loopplankje waar we inmiddels zomaar overlopen of dat we het dagelijks doen. We sluiten de dag af met een etentje met drie andere stellen. Zo nu zij jullie weer een beetje bijgepraat.

• 28 Mei 2014 - 21:33

Corry En Ad:

Hallo luitjes,

Wat genieten jullie !!! Wat geweldig om te lezen dat jullie echt vakantie aan het houden zijn !!!
    En geweldig weer, dat is hier helaas anders, vanmiddag zijn we in de Efteling geweest, het was feest voor de abonnementhouders, 62 jaar jong.
    Helaas weer de nodige regen gekregen.
    Marco, Jolande en de kids waren er ook.
    Clarissa, Chelsey en Justin zijn mee geweest.
    Ad is al naar bed, die was afgebrand.

We wensen jullie nog heel veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Ad en Corry

• 28 Mei 2014 - 22:15

Tineke:

Wat leuk!! Nu zelfs met foto's!! Prachtig hoor!!! Volgende ook een foto van jullie bruine koppies erbij he!! Maar wat super allemaal zeg! Jullie zien echt de mooiste dingen hè!? Gaaf! Nu de laatste dagen met de groep! Nog veel plezier met zn allen!
    Hier gaat alles prima! Helaas erg regenachtig weer, dus het gras maaien wordt nog ff uitgesteld! Morgen ga ik samen met Ninte met de Pierewaaiers mee naar Groenlo! Hebben er erg veel zin in! Diede gaat een dagje bij Kees en Nancy spelen! Afgelopen weekend zijn we naar de Toppers geweest! Wat een geweldig feest zeg, echt super leuk!
    Ik kan ook skypen met mn telefoon he... dus als het een keer kan en uitkomt bij jullie dan zoek maar ff contact he!!

Vele groetjes en een dikke kus van ons 4!

• 29 Mei 2014 - 00:40

Ton En Toos:

Hoi vakantievierders. Wat een belevenissen en wat een enthousiasme!!!! Dit kan niet meer stuk bij jullie. De ene keer ga je over de snelweg en de andere keer over een wiebelend loopplankje. En dan altijd die mooie natuur om je heen. Genieten hoor!!! En die 5 in de klok die kennen we. Soms lijkt het of er alleen nog maar een 5 in de klok zit.
    Voorlopig zal dit de laatste keer zijn dat wij reageren op jullie belevenissen. Vanaf morgen 6 uur rijden wij richting Spanje voor onze trip. Wij wensen jullie nog alle goeds en veel genot en als je eenmaal terug gaat rijden naar huis een goede reis toegewenst. Maar aan dit laatste zijn jullie voorlopig nog niet toe. Je hebt nog veel vakantieplezier voor de boeg. Groetjes van ons.

• 29 Mei 2014 - 21:46

Tineke En Ruud:

hallo vakantiegangers,
    jeetje dat klinkt allemaal wel erg goed daar,
    geniet er maar lekker van hoor,
    hier in Nederland gewoon balen met het weer en dus zeker geen vakantiegevoel ondanks een lang weekend,
    hier volop werk (gelukkig dus maar) .... in de tenten ...
    groetjes voor jullie twee van ons allen!

• 29 Mei 2014 - 21:47

Tineke En Ruud:

maar die 5 in de klok houden we er hier zeker ook wel af en toe in hoor!!!
    op zijn tijd een happy hour....
    proost!!!

• 30 Mei 2014 - 15:45

Giel Meester:

Hallo vakantievierders wat een geweldige reis maken jullie, dat is wel genieten in zo,n prachtige omgeving. er zullen wel heel veel foto,s gemaakt worden. en de foto,s die we zien laten wel heel veel moois zien. geniet er van met volle teugen. groetjes Jeanne en Giel.

• 31 Mei 2014 - 21:41

Elly:

Hoi luitjes.

Wat leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Prachtig weer en schitterende natuur. Wij kunnen wel lezen dat jullie erg genieten. Lekker veel uiteten en op tijd een borreltje. Heerlijk hoor!
    Wij hebben nu ook anderhalve week vakantie. Dus stuur maar wat warme lucht deze kant op, kunnen wij hier ook even genieten, ofschoon we de afgelopen dagen niet mogen mopperen.
    Vandaag de laatste dag met de groep dus dat zal wel even afkicken worden!
    Genietse nog en lieve groetjes van ons

• 02 Juni 2014 - 18:17

Paula Raaijmakers:

Hallo Arda en Piet,

Wat een leuk reisverslag van jullie rondreis!!
    Volgens ons hebben jullie het erg goed naar jullie zin en wij hopen dat de rest van de reis ook zo leuk blijft.

Geniet er saampjes maar lekker van hoor want zo"n lange rondreis doe je niet elk jaar.

Groetjes vanuit een zonnig Oosteind.

Paula en John Raaijmakers

• 03 Juni 2014 - 12:07

Wil Ligtvoet:

Fijn dat het zo goed gaat met jullie ,hier komt ook het zonnetje maar morgen weer regen
    Bij jullie is alles goed geen bijzonder heden. wat hebben jullie straks veel te vertellen.
    Zo te lezen is het er heel mooi nog een fijne tijd en een goede reis terug.
    Groetjes Jan en Wil